loading...
mihan-it
mihan-it بازدید : 43 چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

میهن ای تی می فرماید
ودر دنیای لاینتهانی اینترنت ؛ روزانه ویروس ها و بد افزار های زیادی ساخته و منتشر می گردد.بعضی از این بد افزار ها ممکن است ، مرورگری که شما با آن به اینترنت متصل می شوید و صفحات وب را مشاهده می کنید ، مورد هدف و هجوم خود قرار دهند و به اصطلاح سیستم کامپیوتری شما را آلوده نمایند.بعضی از وب سایت های آلوده ، می توانند در قالب یک حفره امنیتی به مرورگر تحت استفاده شما نفوذ نمایند و یا در قالب نصب پلاگین ها و افزونه های نا مطمئن توسط شما ، به هجوم علیه مرورگر شما بپردازند.

ادامه

پلاگین های نا امن برای مرورگر شما :
اکثر آلودگی های مرورگر سیستم های کامپیوتری از همین طریق است ، که فرضا شما یک پلاگین جدید نا مطمئن را(با توجه به این که شما نمی دانید این پلاگین سالم است یا مخرب ) از وب سایتی دریافت می نمایید و بر روی مرورگر خود نصب می کنید.یکی از مخرب ترین و نا امن ترین پلاگین های موجود جهت نصب ؛ پلاگین های جاوا (Java plugins) می باشد که هنوز که هنوز است ، حاوی حفره های امنیتی زیادیست.

 

برای محافظت از سیستم خود ؛ شما باید پلاگین های جاوای مرورگر خود را حذف نمایید.اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید و این پلاگین ها را حذف نمایید ، به این دلیل است که شما به یک اپلیکیشن جاوا برای دسکتاپ خود احتیاج دارید ( مانند Minecraft ).شما باید برای محافظت سیستمتان از آلودگی و ویروس های اینترنتی ؛ حتما “Java browser plugin” های مرورگر خود را حذف گردانید.

 

از دیگر پلاگین های نا امن ، می توان به پلاگین “Adobe’s Flash player” و پی دی اف خوان (PDF reader) اشاره داشت.کافیست فقط یک پلاگین نا امن و آلوده داشته باشید تا به راحتی تمام قسمت های سیستم کامپیوتر شما دچار حمله کرم ها و ویروس های مخرب کامپیوتری گردد.برای این که خیال شما از جهت حمله ویروس ها توسط پلاگین های نا امن موجود روی مرورگرهایتان راحت شود ، توصیه های زیر را جدی بگیرید :

 

* از هر وب سایتی که پلاگین های جدید را در صفحه سایت خود قرار داه ، پلاگین دانلود نکنید ؛ یک سایت مطمئن را برای دریافت پلاگین های ضروری مرورگرتان انتخاب کنید.به عنوان مثال ، برای نصب بروز ترین ورژن های پلاگین مرورگر موزیلا فایر فاکس ، از وب سایت رسمی خود موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.(نکته ! شاید افرادی در تصور خودشان فکر کنند که با مرورگر گوگل کروم ، نمی شود وارد وب سایت موزیلا فایر فاکس شد و افزونه های آن را دریافت کرد! اما به این دسته افراد باید بگویم که سخت در اشتباه هستند و با مرورگر گوگل کروم هم این امکان وجود دارد.)

 

* پلاگین هایی که از تاریخ آپدیتشون می گذرد و نسخه جدید تری برای آن وجود دارد ( به اصطلاح “out-of-date“) ؛ را حتما از سایت معتبر آپدیت نمایید.چرا که امکان دارد در نسخه آپدیت شده ، باگ ها و حفره های امنیتی نسخه قبلی پلاگین شما ، برطرف شده باشد.پس حتما بروز باشید !

* پلاگین هایی که برای شما ضروری نیست و مورد استفاده شما نیست ، را پاک کنید.البته اگر این پلاگین ها جاوا نیستند ، نیازی به حذفشان نیست.این عمل به کاهش احتمالی حمله به پلاگین های نا امن شما منجر می شود.

 

* درهنگام نصب پلاگین ها بر روی مرورگرتان ؛ حتما از بروز بودن و فعال بودن آنتی ویروس موجود بر روی ویندوزتان اطمینان حاصل فرمایید.

 

پلاگین مرورگر, ویروس های اینترنتی,  فایرفاکس

 

حفره های امنیتی مرورگر
همان طور که از اول این مطلب توضیح دادم ، حفره های امنیتی موجود بر روی مرورگرهای اینترنتی شما ، برای شما بسیار خطرناک است و خطر احتمال آلوده شدن سیستمان را به مقادیر چشمگیری بالا می برد.همانطور که به آپدیت و بروز کردن پلاگین ها ، تاکید داشتم ، بر روی آپدیت و بروز رسانی مرورگر مورد استفاده شما نیز تاکید می کنم !

 

چرا که در نسخه های قبلی ممکن است باگ ها و حفره های امنیتی وجود داشته باشد که در نسخه های جدیدتر این مشکلات رفع گردیده باشند.مثلا اگر مرورگر مورد استفاده شما ؛ اینترنت اکسپلورر .2۶ می باشد ، حتما باید آن را به نسخه های بالاتر بروز کنید.

 

محافظت های ساده از سیستم خود در برابر خطرات امنیتی که مرورگرهای شما را تهدید می کند :
همیشه ، مرورگر خود را بروز کنید و از آخرین نسخه آن استفاده نمایید.اگر وقت کافی برای این کار ندارید ، حتما قسمت بروز رسانی خودکار را فعال نمایید تا خود سیستم برای بروز رسانی مرورگر شما ، دست به کار شود !

 

از فعال بودن آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 2,065
  • بازدید کلی : 14,836
  • کدهای اختصاصی
    SEO Reports for saeidgraphic.rozblog.com